EFIKASNO UČENJE
Fokus i planiranje su ključni parametri za uspješno učenje.
Koncentracija je također vještina koja se razvija i stječe vježbanjem. Slaba organizacija je najčešći problem uz nesnalaženje među gomilom podataka i gradiva.
Tehnike i alati u organiziranju u učenju su neophodni – planiranje unaprijed, postavljanje ciljeva, planiranje odmora i obnavljanja gradiva tako da se podudaraju s postizanjem cilja.
Razvoj pravilnih strategija učenja kroz kratko dnevno vježbanje; pažnja, čitanje, selekcija, mapiranje, pamćenje, prisjećanje.
Događa se da u 5. razred dođu učenici koji u nižim razredima nisu uspjeli savladati osnove čitanja i pisanja, a nemaju mogućnost pohađanja specijalnih škola, iako bi trebali. Iako ti učenici u nižim razredima nisu imali sposobnosti za naučiti čitati i pisati, može se dogoditi da koju godinu kasnije sazriju za to, međutim pitanje je hoće li tada uz njih biti netko tko bi im u svladavanju toga pomagao.
Dva mozga
Period oko trinaeste godine veoma je buran u fiziološkom i emocionalnom smislu. U tom periodu u mozgu se završava jedan prirodan fiziološki proces koji zauvijek mijenja naš način učenja.
O čemu se radi?
Od osme do dvanaeste godine u ljudskom mozgu dolazi do specijalizacije funkcija u zonama kore velikog mozga, gdje jedan dio preuzima pretežno logiku, a drugi kreativnost. Kod dešnjaka uglavnom lijevi dio “moždane ovojnice” ili lijeva hemisfera mozga preuzima poslove logike, racionalnosti, poimanja vremena, analitičke funkcije, procesiranje jezika i matematike odnosno algebre.
Desni dio (desna hemisfera) zadržava intuitivno kreativne poslove poput ritma, harmonije, slika, poimanja boja, kreativnosti mašte, ali i kontrole pamćenja i emocija.
Jednom podijeljene funkcije u mozgu, počinju stvarati probleme. Apstraktne podatke, kojima obiluje školska literatura, teško se pamti, postaje se sve teže koncentrirati, javljaju se teškoće s motivacijom – zato što se njima bavi desna hemisfera, koja dok učimo, mašta i misli o drugim stvarima.